Therese Grönlund

Drömmar

Kategori: Allmänt

Har drömt mycket de senaste nätterna. Och jag älskar det! Det känns som att jag växer inifrån av dessa drömmar, och jag vaknar kreativ och inspirerad.
 
Inatt drömde jag att jag och min framtida partner hade köpt en stor gård, den var formad som ett U och hade två våningar. Större delen av huset var byggd som en lägergård, rum med våningssängar, stora aktivitetsrum, kök, vardagsrum, etc. Och det var högt i tak och stora fönster som fyllde rummen med ljus. 
Gården låg på landet med utsikt mot en sjö, och det fanna stora ängmarker runt gården med möjlighet att springa och leka, samt en björkdunge i närheten. 
Sen fanns det en del av huset som var mer personlig, som skulle vara för mig och min man. Det var fint kök med vita tegelväggar och kakelugn, stort sovrum med fönster som vette ut mot sjön, vardagsrum vackert dekorerat med träsniderier i möbler och väggar, sen fanns det ett spa-rum i anslutning till badrummet. 
 
I drömmen gick jag och min man igenom rum efter rum, och jag uppfylldes av en glädje och spänning för att flytta dit. Jag vet att jag tänkte att det skulle bli jobbigt att städa något så stort, men samtidigt skulle det bli så roligt att planera aktiviteter i gården, så som övernattningsläger för skolbarn, eller konferenser för arbetande, eller möhippor/svensexor med möjligheter att leka och busa, för att fritt kunna röra sig både utomhus och inomhus. 
 
Det roliga är att jag inte har någon aning om vem min man var. Men han var en händig karl, och vi var lyckliga. 
Kommentera inlägget här: